göteborg

Igår så bara det iväg på roadtrip till göteborg. Hm.. kanske låter lite häftigare än vad det var i en liten Saab med två takräcken inträngda i bilen dessutom. Jaja kom fram gjorde vi iaf (även om jag tvivlade på ifall jag skulle komma fram helskinnad ibland).

Väl framme i götet så lämnades jag av hos min bror. Vi slöt upp med mi sis och sen skulle vi gå och käka. Var dock fullpackat på göta så det bar av hem igen med hämtpizza, godis och en film. Såg på idol och konstaterade att Erik faktiskt skötte sig riktigt bra nu när han väljer en låt som passar honom och att min personliga favorit fortfarande är Markus. Sen var det Tjenaree Kungen, och satan vad jag gillade den filmen, så numera är mitt personliga mål att bli en punkrockare. Nej men allvarligt alla klyshor som alltid står på fodralen om att "det här är en film man mår bra av" och "den här filmen blir man verkligen glad av". Dom var i det här fallet sanna. Åh vad jag är sjugen på att flytta till göteborg. Känner att det är min förlorade stad. Haha, det är någonting i atmosfären. Nej men allvarligt kolla på tjenare kungen, den är värd att ses tro mig. Sen försökte jag och P kolla på oss torpeder emellan men det misslyckades ganska fatalt då båda somnade. Så jag kan tyvärr inte rekommendera den filmen, men det finns en möjlighet att den faktiskt är bra.

Dagen efter vaknade jag inte förens kvart i 11 och sen stack jag och P ut för att bruncha på stan. Var tänkt att vi skulle gå till Café Zenit, men det var stängt pga renovering så vi gick till Haga och drack varsin jättegod Latte med en inte lika god grillad ciabatta till (varför kallar man en vanlig macka ciabatta, den var inte ens i närheten av den definitionen. Introducerades till några av p's kompisar och traffade jag mina roadtrippers i Nordstan.

Att hitta tillbaka till bilen var ett mindra äventyr. Vi delade på oss och såg vem som skulle komma fram först då ingen hade en aning om vart vi skulle. Jag och E kom definetivt fram till Sahlgrenska först (bilen stog 3 min därifrån, vilket vi, och speciellt inet jag, hade någon aning om) Sen så yrade vi omkring inne på Sahlgrenska området och i botaniska trädgården i en timme. Det tog oss 2 timmar allt som allt att ta oss från Nordstan till bilen vid botaniska trädgården. Var minst sagt trött sen och hade skoskav. Sen var det bara en lång väg hem och han t.o.m. läsa lite historia på bägen. Har dock väldigt mkt kvar att plugga till imorrn :( usch usch usch. jobbigt värre.

Och snart ska jag iväg och passa M och sen är det tennis om man hinner och efter det är det flytta till pappa.


110973-64
Joel Kinnaman som Dickan i Tjenare Kungen, riktigt het :P


Kommentarer
Postat av: sanna

vilken snygg design du har på bloggen!

Postat av: Anonym

han är riktigt het;)

2006-10-15 @ 17:13:44
Postat av: Kerstin

Åh, jag måste se den filmen alltså. Tack för påminelsen.

2006-10-15 @ 17:56:48
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: flisen

sanna: tack, jag fick pyssla lite med den, men det var inte så svårt närman väl fattade vad som stog i koderna.

kerstin: filmen var riktigt bra, funderar nästan på att köpa den, om inte annat för att bara se "dickan" :P

2006-10-15 @ 18:28:13
URL: http://flisens.blogg.se
Postat av: Fliickan

Kul med roadtrip haha ;) du får ringa och berätta mer sen. Puss

2006-10-16 @ 20:40:08
URL: http://fliickans.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback