JAG theme

Ibland är orkestern så himla bra, och då särskilt praktorkesern. En tråkig torsdag och man kommer dit. Har trevliga 1 1/2 timme och åker hem och är sedan på gott humör. Särskilt kul är det när vi spelar roliga grejjer. Det är ju alltid kul att spela men som när vi spelar Pirates of the Caribbean eller något annat som man har uppskattat så mkt innan. Åh bra är det. Har inte varit där på några gånger nu men har fått höra att vi ska spela temat till JAG. Nu kommer jag inte på vad serien heter på svenska men iaf. Kolla in det här. Helt underbar musik och jag kan ju bara säga: hatten av för marinens musikkår.

Det hade varit sjukt coolt att få spela i Arméns musikkår eller Arméns trumkår (jag spelar inte trummor, men saxofonister kan söka in till båda. I marinen så är det anställda musiker och alltså inte värnpliktiga som spelar). Men men. Prövade på att spela Aria idag (av E. Bozza) och det var ju inte det lättaste. Särskilt när man har noter där man inte ser vad som är korsförtecken och vad som är återställningstecken. Jag har spelat en bit av den förut. Den lätta biten visade det sig. Himla mkt musiksvabbel nu men det kanske är någon som är lika knäppt intresserad som jag är.

Här ligger videon annars (jag fattade hur det funkade :D) och jag måste ju säga att det är ett plus med alla slömansklädda matroser. Jag är visst lite svag för det.




Kommentarer
Postat av: Sara

Håller helt klart med! Synd att du inte har fått noterna till JAG än, för de är lite småknepiga:P

(Serien heter På heder och samvete)

2007-04-21 @ 11:39:59
Postat av: lisen

hahha nej jag måste helt klart tjata lite på mats(hans) annars kommer jag aldrig få dom

Postat av: Vegardtindra

Great page I will be a return visitor!

2009-03-27 @ 08:28:17
URL: http://vegardtindra.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback