Tågluffen

Jag vet hur jag blir innan jag ska göra något. Jag måste kolla upp det på internet. Det spelar egentligen ingen större roll vad det är. Kan vara allt från kameran till skolan man ska börja på eller ett band jag ska på konsert med. Jag kan helt enkelt inte hålla mig ifrån nätet. Vet inte om det beror på att jag är ett kontrollfreak eller om det är något annat men det känns inte särskilt troligt att det skulle vara orsaken. Jag är inte särskilt "kontrollerad" och oftast brukar saker få gå lite som dom vill. Men jag kan bli sådär knasigt intresserad av att veta mer vilket resulterade i att jag innan tågluffen t.ex. började läsas andra människors resedagböcker. Detta visade sig vara ganska ointressant (de flesta som hade skrivit resedagböcker representerade inte mig särskilt väl). Jag började istället kolla in tusentals packlistor och råd och liknande. Man kan ju aldrig vara nog förberedd. Men såklart gör man massor av missa ändå och ska någon någon gång tågluffa så tänk på det här:

  • Plastpåsar - det behövs till allt. T.ex. frukt, smutstvätt, provisorisk väska, tratt.

  • Trosor i syntetmaterial - Eftersom jag var borta i 3 veckor kändes det lite överflödigt att ha med sig drygt 20 trosor vilket leder till att man måste tvätta. Bomullstrosor torkar fruktansvärt långsamt och känns dessutom mindre hygiensika. Ett annat plus är ju att syntet tar mindre plats. Spets är också att föredra.

  • Kortlek - Det är en hel del tid på tåg och väntan. Kort är perfekt dessutom en aktivitet för många.

  • En budget mp3 - Efterdom jag var rädd om min iPod tog jag inte med mig den av rädsla för att den skulle bli stulen eller komma bort. Men att inte ha någon musik är rätt jobbigt. För hur trevligt det än kan vara att spela kort så behöver man faktiskt lite ensamtid ibland (iaf jag) och då är det ju som bekant mkt skönt med musik.

  • Fickkniv. Det behövs. Det här var nog det enda förutom tandborsten som man verkligen fick användning för varje dag.

  • Skor som är ingådda. Det funkar inte annars. Använde mina skoskavsskor 2 ggr på hela tågluffen. Man klarar inte av att bördor för båda fötterna och ryggen.

Kommentarer
Postat av: sus

Jag gör EXAKT samma sak! haha

Postat av: lisen

men man måste ju faktiskt vara förberedd :D

2007-08-23 @ 16:59:01
URL: http://flisens.blogg.se
Postat av: Evangeline Lilly

Hey, this is a great site, I learned a lot!

2008-02-11 @ 10:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback