Studenten

Det är verkligen helt sjukt att det bara är ett år till jag tar studenten. Det ska bli skitkul att just ta studenten men jag ska vara ärlig så hade det varit skönt att gå i skolan ett par år till. Jag har ingen lust att söka jobb eller bestämma mig för vad jag ska plugga. Eller jag vet ju att jag vill jobba och resa men jag vill inte sluta. Tänk alla kompisar man träffar varje dag. Jag vet att jag kommer hålla kontakten med minoriteten för jag är kass på att hålla kontakten. Ändå känns det som det är väldigt många i min klass som jag hade velat träffa sådär sporadiskt precis som vi gör i skolan.

Treorna gick ju ut den 30e, väldigt tidigt i år,  och vi NI 2-or skulle hjälpa NI 3-orna med deras flak. Problemet var att det aldrig kom. En timme efter att det skulle ha kommit var jag tvungen att gå och jobba, och då hade det fortfarande inte kommit. Men jag såg flaket klart sen i pausen när jag rusade iväg för att köpa falafel. Och det var riktigt sött. NI 3-orna hade gjort en banderoll med riktigt humorlös NI-humor. Men vi skrattade ändå en del när vi såg det. Det allra mest roliga är att man kan tolka ni i texten som NI och då får vi vara nördar utan framtid dessutom. Mkt komiskt. Nu i veckan ska jag upp till Skövde och gratta Anna och kanske lite annat löst folk jag träffar. Inget går upp mot Skövdes student. Varje klass ordnar såklart sitt eget flak och när jag bodde i Skövde hade iaf alla klasser med sina lärare. De brukade få sitta i babypooler med badringar eller sitta i bur och käka bananer  eller något liknande. Sen är det kortege med alla flaken och helst ska Västerhöjd och Kavelbro trycka till varandra lite till, ända in i slutet. :D

image194

Kommentarer
Postat av: suss

det underbara med studenten är att man nästan bara umgås med folk som man verkligen tycker om och man träffas bara när man har lust med det! Dvs. inga läxor som ligger och ältar och sånt äckligt! Du kommer få en toppenstudent! :D puss suss

Postat av: lisen

studenten kommer antagligen bli underbar. :D

2007-06-20 @ 16:52:56
URL: http://flisens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback