framtiden benar ut sig

Ja ja ja. Praktiken är fixad. Får ju inte söka några pengar av skolan men Ingrid, vår kontaktperson, ordnar med allt sånt. Det enda jag kommer få betala under tre veckors tid är ett mål mat om dagen. Och egna nöjen. Men det hade man ju inte förväntat sig något annat om. Underbart verkligen, åh så skönt :D

Aix-en-Provence blir det. Kommer bo i en värdfamilj och praktisera på en komunikativ arbetsplats, t.ex. en klädaffär eller liknande. Det var ju precis så jag ville ha det. Det är helt underbart. Så himla perfekt. Vi kommer dessutom att få tio undervisningstimmar på någon skola där. Bäst av allt är att Aix-en-Provence är en studentstad. Underbart underbart.

Jag känner på mig att det här kommer att bli tre helt oförglömliga veckor. Det enda negativa är att det blir en treveckorsparktik istället för en fyravackors. Men jag menar... man kan ju inte få allt här i världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback