14 oktober, skolan

Är idag helt ledig, som alla andra tisdagar men är ändå här. Gratis internet säger man ju inte nej till och Hanna är upptagen och är i skolan. Jobbigt

Idag har det varit storhandlingsdag och vi köpte något som hette fromage blanc.... vad fasen är det liksom. ser ut som creme friche men luktar definetivt inte som det. Vi får väll se var det slutar. Har även köpt havregryn så nu kan jag äntligen få en lite mer ordentlig frukost än en luftig skiva bröd. Funderar på att köpa lite sylt att ha på. Eller typ äppelmos kanske. Hanna har ju kanel på in havregrynsgröt. Knäppa flicka men jag antar att det blir så när man börjar käka gröt på gamla dagar.

Edgar fyller år idag och den ursprungliga planen var ju att fira honom men jag tror nog inte det blir så. Hans flickvän kom ner till frankrike. Typ bästa födelsedagspresenten någonsing. Haha. Men men, sjukt sugen på att gå ut. Och jag vet att jag börjar 8 imorrn men man kanske kan övertala hanna ändå. Det är alltid värt det.

Har bakat kanelbullar idag och gud vad gott det är. Kanelbullar är sjukt underskattat. Eller kanske inte underskattat men bortglömt är det definetivt. I jul kan man ju baka pepparkakor och lussebullar och hela grejjen men tills dess får det gå bra, och det går ju minst sagt bra, men bullar. Bullar och rosé kanske är en bra combo.

Har läxor tills imorrn som jag inte riktigt har börjat med än så jag tänkte att ju skulle sticka hem och fixa det innan hanna kommer hem och vi ska bestämma vad vi ska göra.

Har gjort en Sverigespellista på iPoden. Det är så mycket roligare att vara nostaligsk när man är utomlands. Då kan man dels vara nostalgisk över alla gamla låtar man lyssnade på i mellanstadiet, men även bara svenska låtar. The Ark till exempel funkar alldelles utmärkt. Hm. Undrar vilka ställen som har öppet på tisdagar. Det är nu man skulle ha en guide över Aix som tog upp intressanta saker. Inte typ vad callisonger är. Jaja.

bisou

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback