21 oktober, det börjar bli kallt

Idag har det varit min lediga dag, jag blir alltid så glad av det. Tyvärr måste jag gå hem och göra en jävla massa läxor när batteriet tar slut om en dryg timma. Men till dess ska jag njuta.

I fredags var det halloweenparty hos några amerikanskor det var kul ända till dom tyckte att vi väsnades för mkt och körde ut oss, det gjorde dock inte så mkt. Det var ändå inte dom som var roliga. Men jag fattar verkligen inte, vi väsnades inte mer än musiken. Vi dansade och sjöng och var trevliga. Men som sagt vi överlevde och drog runt på stan ett tag och sen kände jag mig sjuk dagen efter. Ed på förmiddagen och handla inför veckan, men tyvärr börjar det redan ta slut, typiskt. Var där igen idag förresten, Det var en del folk men eftersom jag bara skulle köpa 4 saker så var det flera tanter som släppte förbi mig, så himla snällt. Tackar tackar.

Sen kollades jag och Hanna in katedralen och köpte nya kontantkort och annat som vi var tvugna att göra, sura utgifter bara. Men men sånt är livet. Gick till monoprix och stötte såklart ihop med killarna vi skulle hem till på kvällen. Det var jobbigt och allmänt pinsamt särskilt som vi inte kunde komma på vad dom hette. Kvällen kom och allt kändes allmänt jobbigt. Men som tur var var det lite annat folk där och alla var jättetrevliga och ja det var en bra kväll. Gick till scat men jag och wouter gick och käkade falafel istället. Och den var god. Gick till scat och jag fick lite klaustrofobi där nere, men som tur var kunde det dansas bort. Sen hem och en god natts sömn.

På söndagen gick jag och Hanna och kollade på en film om Salman Rushdie på cité du livre. Den var intressant och blev sugen på att läsa någon bok av honom men antar att det får vänta till man kommer hem igen. Till sverige. Skulle egentligen gått på en bokläsning på eftermiddagen men varken jag hanna eller lisa hade orken och vi tittade istället på mamma mia en gång till och kröp ner i sängen.

Nu är det ny vecka och om bara några dagar kommer tyra vilket ska bli riktigt roligt faktiskt. Hanna kanske åker till Paris, Edgar till Sverige och Lisa och Sofia till Antibes, så det blir jag och tyra och alla andra då. Men det kan man ju också nöja sig med.

Ikväll är det mistral som gäller skulle jag tro med l'équipe suèdoise.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback