9 november

Nu är helgen slut och jag har inte gjort mina läxor, inte bra alls. Måste peppa mig själv nu alltså.

I torsdags såg jag Breakfast at Tiffany's (och slängde i mig 5 pain au chocolat) och åh vad mysig den var. Ashärlig. Borde försöka skaffa den. Det är en sån film jag skulle vilja ha. Jaja, resten av l'équipe suèdois, förutom jag och sofia som kollade på film, var ute och gjorde stan. Men icke jag.

I fredags var vi på infomöte om parisresa och nu blir det av. Så den 21 november sticker iaf vi svenska tjejer till Paris och jag sparar pengar för fullt. Inget ska slösas. Det är mat och dricka som gäller nu. Och ingen mer nutella! Hanna och jag räknade och kom fram till att jag måste ha ätit MINST 1 kg nutella sen jag kom hit. Och det skulle inte förvåna mig om jag hade ätit mer. Dessutom har jag ätit ett oräkneligt antal pain au chocolat. Inte konstigt att jag får finnar. På kvällen var vi på DVNO, det var dött fö vi var där på tok för tidigt, men vi fick en god drink och en läskig taxitur och slutade på ipn.

Bakislunch i en trädgård här i Aix och eftersom solen har återvänt var det riktigt skönt till och med. Lekte på en lekplats och hittade sen en rolig affär som var typ som lagerhaus. Ska gå in där någon dag. Fast jag borde nog hålla mig borta fram till Paris annars kommer min besparingsplan gå åt helvete. På kvällen bakade jag och Hanna kanelbullar som blev supergoda, ju mer smör, socker och kanel desto bättre. Sen stack vi till svenskarna och drog till Scat och oj vad längesen det var jag dansade sådär. Jag och sofia var ett tappet par på dansgolvet och vi måste ha sett galna ut jämfört med alla hämmade fransoser. Jag kan inte hjälpa det men dansar man så dansar man ju. Sjukt jobbigt att det var så varmt där nere bara och blev helt genomsvett, men det var det värt. Underbart.

Idag har jag mest slöat och vår balkong har varit varm och skön idag faktiskt. Sat och käkade frukost i shorts. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback