Bit I always choose another way, and that is why this love can't stay

Igår var det liksom vår i luften, och idag är det definetivt det. Inte varmt och fruktansvärt blåsigt, men våren finns där någonstans. Jag blir på så galet mycket bättre humör. Jag känner mig kär och galen och vill titta på stjärnorna och sitta i mitt fönster.

Jag är helt fast i låten Very Loud med Shout Out Louds. Den är fantastisk. Och vårig.

Jag pratade med ngn om hägg och syrén och tiden där emellan och så i fredags. Men jag hade ingen koll på vad hägg var. Det stog en så söt beskrivning på wikipedia:

Den blommar samtidigt med lövsprickningen och anger gränsen mellan vår och försommar. Blomningen är ofta så riklig att den blommande häggen i hagar, i skogsbryn, vid stränder och så vidare står lika vit som de nyligen bortsmälta snödrivorna. Denna blomning utvecklas mycket tidigt och snabbt. Det räcker med några få ljumma majnätter och varma dagar för att häggen ska kunna stå i full blom.

Ja säga vad man vill om människor och pojkar men när dom pratar så fint om hägg blir man inte annat än charmad.

Har lämnat blod idag, den där nålen var skrämmande stor. Men ont gjorde det inte och jag mår fortfarande väldigt bra så jag kanske inte är en av de som påverkas så mkt av att ge blod. Så om fyra månader är det väll dags igen. Fick dessutom en handduk så jag slipper köpa det på IKEA nu så länge. Kan ta det senare.

Annars är det DNA-replikation och telomerer som gäller, tur att det är intressant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback