Hengilás

Sommaren har smitit förbi i ett kick. Det går alltid så snabbt. Sedan första jobbveckan har jag jobbat i tre veckor till, och man vänjer ju sig som tur är och börjar till och med tycka om det. Jag har hunnit vara i Sthlm en gång eller två. Besökt parklife på gärdet i en gassande hetta och sett solen gå ner över stockholm med en pojke i knät. Jag har sett en konsert eller två och druckit ett glas vin eller tre. Jag har dansat och sommaren har varit underbar.

Way out west var fantastiskt. Jónsi kan vara bland det finaste jag har sett. Under sista låten på extranumret brast det och jag grät av lycka. Livet blir nog aldrig mer fantastiskt än när man lyssnar på musik tror jag. Så nu känns det hemskt tomt att vara i Malmö i regn igen och känna att sommaren faktiskt är på väg att ta slut. Men då börjar som tur är något nytt igen. Förändring är bra.


 

Bästa juli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback