skövde

I torsdags mycket tidigt på morgonen åkte vi upp till Skövde för att fira Annas student bl.a. Jag har haft en mycket trevlig helg.

När jag kom upp till Skövde sprang jag in på Västerhöjds skolgård och kände mig mycket vilsen. Men sen gick jag och Bella och shoppade så då kändes det genast bättre. Träffade Sanna senare och käkade lite och sen gick vi och kollade på vår gamla skolas skolavslutning. Dom var duktiga alla barnen förutom dom som sjöng. Men dom som spelade var grymma. Pratade även lite kort med underbaraste läraren i världen, Lasse, och det var om än kort jättekul att se honom igen. Kollade på She's all that (har av någon underlig anledning aldrig sett den förut) och pratade och somnade.

Fick mig en sovmorgon (Sanna hade redan stuckit till sin skolavslutning) och sen var det upp på stan för att köpa studentpresent och hänga-runt-halsen-gosedjur. Käkade buffé på Pims, bara en massa gott men det är aldrig smart för sen är det alltid plockmat på studenter och så blir man övermätt för att man inte klarar av att behärska sig på något av ställena. Iaf gick Anna ut och hon var mycket söt och sen kortege. Mottagning hemma hos Anna och fick träffa lite kusiner och så och även Bella var där. När Anna stack till husaren träffade jag Bella, Åsa och Anton i lånade jeans (tusan vad dom satt bra). Stack till karstorp men där var det segt så vi stack in till stan när vi hade blivit sönderbitna av knott ett par timmar. Träffade Sanna och fick gå runt i högklackade 37or (jg har strlk 39 i vanliga fall) och fick även jag mycket ont i fötterna. På hemvägen fick jag en helt underbar bld på när man ser att solen håller på att gå upp och alla gatlyktor fortfarande är tända.




























Lördag skulle jag träffa Anna men efter att ha fått ett MKT hest eurovoicemeddelande åkte jag och mamma och hälsade på min gudmor och gudfar. Jag fick käka rökt sik och det är bland den godaste fisken jag har ätit någon gång. Jag brukar inte ens tycka att fisk är särskilt gott. Och jordgubbar efter. Det är alltid så mysigt hos dem. På kvällen träffade jag Anna och såg Oceans Thirteen (SE DEN!!!!) och stog sen ute och pratade i spöregn i 40 min. Mycket mycket dumt var det. Sen kom vi på att vi kunde gå till resecentrum och sitta inomhus. Jag måste träffa Anna snart igen kan jag bara konstatera. Det var mycket trevligt. Innan bion var vi på Voda och jag käkade en mycket konstnärligt upplagd ciabattamed pesto och parma och mozarella och hela köret. Den var faktiskt väldigt god. Annars brukar det bli bara ciabatta rätt ofta. Gott mycket gott.

I söndags åkte vi hem via Göteborg och hälsade på Joakim. Åt ännu mer god mat på Röda Sten, kommer inte ihåg vad det hette... vandooli kanske. Aja. Indiskt och gott. Och sen hem.

Kommentarer
Postat av: sanna

åh du måste skicka dina bilder till mig :)

Postat av: Emma

hehe det är sant faktiskt..

2007-06-21 @ 17:23:21
URL: http://heatherrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback