ONCE

Jag vet inte om det var någon som såg på sammandraget av oscarsgalan, men om någon gjorde det så kunde man höra en helt underbarlåt som hette falling slowly froån en film som heter once. Låten vann för övrigt pris mot bl.a. 3!!!!! st låar från förtrollad. Förlåt men det måste vekrligen ha varit låttorka. Jag blev så glad när låten vann.

När jag var i Aix i höstas så såg vi once. Det var en av dom få filmer som gick på den enda icke franskspråkiga bion i AIx. Det är en helt underbar film om kärlek, men framförallt vänskap. Och musik självklart. Det är en gemensam nämnare för alla mina favoritfilmer.

  • Almost famous
  • Mouling Rouge
  • Pirates of the Carribean
Ja det är ju några av dem. Iaf. Jag vet inte riktigt om jag har upplevt det här med någon annan låt men jag håller nästan på att börja gråta varje gång jag hör låten. Den är så perfekt. Jag älskar enkelheten. Åh jag älskar den. Har ju haft några andra sådana här moments. Exempelvis med ett antal winnerbäcklåtar och hallelujah. Men den här tar nog priset. Se filmen och om inte det går, finns en chans att den är lite knepig att få tag på men det borde gå bra snart eftersom den har vunnit en Oscar nu, lyssna på
låten.


image222

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback