I'd rather write a symphony

Oj oj oj. Jag har inte haft tid att skriva.

Måndag
Sista grejjerna i skolan. Det gick åt helvete med kemin men jag tror vår lärare fattade att jag var på rätt spår fast jag var på helt fel spår. Tidiga fel är mycket dumma.

Tisdag

Hade sista biologilabben och fick tillbaka fysikprovet. Allt slit lönade sig och jag fick mvg i kursen, helt underbart. Nu är det bara ett betyg jag inte vet Nervigt. Alla treor övade studentsången 5 ggr om i aulan och jag gapade med för full hals. Man vet ju inte hur många gånger man får känna den där känslan. Sen tog vi tåget till danmark och tillbringade eftermiddagen letandes efter balklänning till Anna. Käkade på McDonalds och jag gjorde veckans största misstag när jag köpte en wrap, den dom gör reklam för, den ser ganska stor ut på reklamen och plancherna men den är patetiskt liten. Jag fattar allvarligt talat inte hur dom kan ta 15 spänn för den. I danska dessutom. Nej. Så jag sprang in och köpte en påse kanelgifflar på netto istället. Eftersom parkerna i köpenhamn stänger kl 6 fick vi sätta oss på en bänk och fika. Där får vi bevittna en motorcykelolycka, helt galet obehagligt. Som tur var såg vi ingenting direkt mer än att det flög saker hit och dit. Efter att ha gått runt i en lång lång tid och letat efter en bra bar satte vi oss tillslut på ett ställe. Där vi hade varit från början. Sån var den dagen. Fram och tillbaka. Kom sent med ett lyckligt hjärta.


Onsdag
Dagen för borgars utsparkslekar. Hela klassen träffades vid två för att värma upp och fixa utklädnad. Vi hade anmält klassen som lag skaldinerorden och alla var utklädda till munkar. Sopsäckar var mycket praktiskt då jag var så rädd att något skulle bli förstört att jag inet ens hade min mobil med mig. Lekarna var över på 3 minuter. Det spårade och sen var det fritt bad i dammen. Jag fick mig tyvärr också ett ofrivilligt dopp men som tur var cyklade vi ut till Bo01 och badade av oss skiten. För trött för att gå ut på kvällen var jag hemma.

Torsdag
Vår spansklärare Frenando hade bjudit hem oss till sig på Malmös brantaste gata. Där fick vi valenciavatten, världens godaste champinjoner och paella. Hur underbart gott som helst. Jag var lycklig och solen lyste oss i ansiktet. Sen var det cykeltur till IKEA därifrån och det var nog ren tur att jag kom fram. Hade ingen aning om vart jag var. Han även förbi coop med mamma och hittade ett par fina gräddvita låga conversekopior för 80 spänn. Dom är underbara. Tillbaka hem och snabbt in till stan och gökboet för att träffa vår klassmamma Emma som har övergivit oss det senaste halvåret. Det var mysigt även om placeringen inte var optimal.


Fredag
Idag har jag sovit och städat. Det var borgardagen och forest and crispian spelade så jag var tvungen att sticka dit. Det är spexigaste och roligaste bandet jag känner till. Förtjänar lite mer credd. Fick en chorizo av de söta mattanterna som stog ute och grillade på skolgården och ännu en gång kändes livet sådär skönt. Medans Anders stack hem stack jag och josse till djuphavsbadet och Elsa joinade. Ett par fina timmar i solen och jag har upptäckt nu när jag kom hem att jag har världens fulaste bränna. Den är som ett linne. Ett mycket vitt linne med en mycket röd kropp under. Imorrn är det bal och jag ska ha axelbandslöst. Hur fan ska jag fixa det här ?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback