22 oktober

Regn jävla regn, vad är det med Aix att när det regnar så öser det verkligen ner, det är på inget sätt duggregn. Dessutom är alla mina skor nedslitna så det blir väldigt halkigt. Har gjort många snygga halvspagat på väg till skolan i språngmarch idag. Snart ska jag gå hem och sova. Hanna slutar ju om en kvart så jag tänkte att jag skulle vänta på henne så kan vi käka lunch tillsammans sen. Sen ska jag sova. Känner mig lite halvdöd. Var ute igår och tror jag var hemma runt kvart över 3, somnade dock inte då. Men sen var det bara upp och hoppa i morse. Började ju 8. Det jobbigaste är dock att min vattenflaska har försvunnit och att jag glömde mitt äpple hemma (köpte nämligen 1,5 kg äpplen på Ed för 1,5 € i helgen). Så nu sitter jag här med kurrande mage och fördriver tiden. Dessutom luktar det supergod mat någonstans ifrån. Jobbigt, det luktar som den supergoda linssoppan. Måste övertyga Hanna om att den faktiskt är god. En vacker dag. Kanske kan laga den när Tyra är här. Systeryster kommer nämligen om 4 dagar, det ska blir riktigt kul. Då ska vi ut och göra byn. Gå till chichastället och scat och allt annat.

Nej igår drack vi filtrerat vin och sen stack vi till le p'tit bistrot och drack billigt och hängde, det är så skönt att man inte blir bortkörd trots att jag köpte för 2 € under typ 2 timmar. Tacksamt. Sen gick vi till scat, för castel var stängt. Det var något liveband som spelade och sångeren såg minst sagt underlig ut. Men det var kul och så. Sen hem och käka rostbröd med philadelfia. Underbart.

Imorrn är det test och efter min jättemisslyckade hörförståelse idag vill jag ha grymt resultat på det här. Annars får jag väll byta ner, haha jag suger verkligen på franska. Jag undrar om det beror på mig eller på Hélène.

Bisou

Kommentarer
Postat av: Sara

Ifall du nu suger (vilket jag har svårt att tro) så är det helt klart Hélènes fel, virrigare lärare är svårt att hitta. Tror jag tappade mer än jag lärde mig under mitt halvår med henne.

2008-10-22 @ 17:56:37
Postat av: Elsa

Det regnar i Dublin med!

2008-10-23 @ 19:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback