6 oktober

Idag var forsta riktiga skoldagen. Har haft en tvatimmarslektion i fonetik och jag behovde den. Visste inte att jag var sa dalig pa det har. I eftermiddag/kvall har jag en vanlig lektion. Skulle tippa pa att det innebar typ glosor och grammatik. Kanns jatteskont att komma igang med allt for aven om det har varit harligt att vara har anda sa ar det trots allt for att plugga som jag har kommit hit. Dessutom far man lite mindre dotid.

Hanna och jag har mest kollat in staden, letat mataffarer och forsokt att inte ga vilse. Men i onsdags var vi ute forsta gangen. Forst hemma hos de andra svenskarna vi har traffat och sen gick vi vidare till en marockansk tebar och rokte chicha och drack te. mkt mysigt men dock valdigt trangt. man sitter pa golvet och jag ar som de allra flesta vet inte sarskilt vig. men det loste sig. sen O'shannons. Traffade engelsman, belgare, amerikaner, kanadensare och sakert manga fler nationaliteter. Men an sa lange inga fransman, MANGA av dom tenderar att vara valdigt draggiga. I fredags var vi ute, jag ett tag och Hanna langre och i lordags var det hemmakvall med Made of Honor och sjalvklart SATC.

Det ska komma igang ett wifi har pa skolan och da kan jag ta med datorn och skriva lite mer.... forstaliga inlagg men tills dess far ni halla till godo.

Nu tror jag det ar nudlar som galler, pallar inte laga nagot mer avancerat. Annars ater vi faktiskt mkt bra och jag forsoker lara mig att ata mer normala portioner, och det gar ganska bra. Nar det inte racker har jag alltid min nutellaburk (eller egentligen ar det ju nagon slags kopia fran Ed men whatever)

Bissoux

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback